Oferowane napędy charakteryzują się uniwersalnymi rozwiązaniami konstrukcyjno-technologicznymi. Gabaryty montażowe oraz budowa pozwalają na ich zastosowanie jako zamiennik do wielu obecnie stosowanych na rynku marek napędów.
Przekładnie ślimakowe dzięki swojej budowie, w wybranych przełożeniach mogą pracować jako napędy samohamowne.
Aby móc używać przekładni w 100% ich możliwości, w ofercie mamy także:
- ramiona reakcyjne
- tuleje
- wałki jedno oraz obustronne
- kołnierze boczne
Oferowane przekładnie są przystosowane do montażu z standardowymi silnikami, silnikami z hamulcem za pomocą kołnierzy przyłączeniowych IEC.
Dzięki bardzo dobrej współpracy z naszymi dostawcami czas oczekiwania na zamówiony towar skraca się do minimum.
W ofercie posiadamy przekładnie w różnorodnym wykonaniu. Ich znormalizowana konstrukcja pozawala na wymianę bez konieczności znacznych ingerencji w konstrukcję maszyny.
Napędy z naszej oferty, z powodzeniem można zastosować w maszynach procesowych jak i transporterach.
Posiadamy różne rodzaje wykonań:
- z kołnierzem IEC
- jako reduktor
- z kołnierzem oraz przedłużonym wałkiem ślimaka
- zestawy z przystawką walcową
Można je wyposażyć w następujące komponenty:
- wałki zdawcze (pojedyncze lub obustronne)
- kołnierze przyłączeniowe
- ramiona reakcyjne
- tuleje redukcyjne
W przekładniach ślimakowych występuje zakres przełożeń 7,5-100.
W naszej ofercie dostępne są także silniki elektryczne do szerokiego rodzaju zastosowań, z możliwością różnorakiego wykonania.
Oferowane przez nas produkty śmiało można zastosować jako napęd bezpośredni maszyny, transportera czy też wentylatorów:
- mocowania kołnierzowe B5, B14 oraz łapowe B3
- zewnętrzne obce chłodzenie
- silniki z hamulcem
- z wydłużonym wałkiem
- silniki do wentylatorów
- moce silników od 0,09 Kw
- 2,4,6-polowe
- klasa izolacji IP55
- obudowa silników wykonana z aluminium bądź żeliwa
Silniki elektryczne:
- 2,4,6 oraz 8 polowe
- mocowanie: B3, B5, B14
- moc od 0,06 kW
- możliwość dostarczenia wersji w wykonaniu specjalnym
- trójfazowe
- serwo
Przekładnie - dostępne rodzaje
Przekładnie zębate
Jednymi z najbardziej powszechnych i popularnych rodzajów przekładni są przekładnie zębate. Składają się z dwóch lub więcej zębatych kół, które łączą się ze sobą w taki sposób, że ruch jednego koła powoduje ruch drugiego. Przekładnie zębate mogą być proste, śrubowe, stożkowe, czy też zębate wewnętrzne, w zależności od konfiguracji zębów. Znajdują zastosowanie w urządzeniach takich jak skrzynie biegów w samochodach, zegary mechaniczne, maszyny przemysłowe oraz w różnych urządzeniach precyzyjnych.
Przekładnie pasowe
Przekładnie pasowe wykorzystują paski lub taśmy, aby przenieść moment obrotowy z jednego wału na drugi. Mogą być wykonane z gumy, tkaniny lub innych materiałów, zależnie od wymagań aplikacji. Przekładnie pasowe są stosunkowo proste w budowie i ciche w działaniu, co sprawia, że są popularne w urządzeniach domowych takich jak pralki, wentylatory oraz narzędzia elektryczne.
Przekładnie walcowe
Przekładnie walcowe, nazywane także przekładniami cylindrycznymi, to rodzaj przekładni złożony z dwóch wałów równoległych do siebie, na których znajdują się walcowe koła zębate. Te koła zębate, zwane biegami, łączą się ze sobą w taki sposób, że obrót jednego wału powoduje obrót drugiego wału w przeciwnym kierunku. Dzięki temu przekładnie walcowe umożliwiają zmianę kierunku obrotu, a także zmniejszenie lub zwiększenie prędkości obrotowej między wałami.
Specyfikacja:
- możliwość przyłączenia do mocy 0.12-45 kW
- przekładnie 1, 2 i 3 stopniowe
- zakres przełożeń: 5,38-268
- korpusy wykonane z aluminium lub żeliwa
- akcesoria (ramiona reakcyjne/ wałki zdawcze/ kołnierze przyłączeniowe
Przekładnie ślimakowe
Przekładnie ślimakowe wykorzystują ślimaka i koło zębate do przenoszenia momentu obrotowego. Charakteryzują się wysokim współczynnikiem przekładni oraz możliwością przenoszenia dużych momentów obrotowych przy niewielkich prędkościach obrotowych. Znajdują zastosowanie w różnego rodzaju przekładniach redukcyjnych, młynach, prasach oraz w transmisji napędu pojazdów.
Specyfikacja:
- 9 wielkości mechanicznych
- średnice tulei zdawczych: 11-45mm
- zakres przełożeń: 5-100
- ślimacznice wykonane z brązu (zwiększona wytrzymałość na zużycie)
- możliwość przyłączeniowa do mocy 0.06 – 15 kW
- korpusy ze stopu aluminium
- akcesoria (ramiona reakcyjne/ wałki zdawcze/ kołnierze przyłączeniowe
Przekładnie planetarne
Przekładnie planetarne składają się z zestawu zębatych kół, które obracają się wokół wspólnej osi. Charakteryzują się kompaktową budową oraz wysoką efektywnością, co sprawia, że są szeroko stosowane w przekładniach automatycznych w samochodach, w turbinach wiatrowych, maszynach budowlanych oraz w różnego rodzaju urządzeniach przemysłowych.
Przekładnie łańcuchowe
Przekładnie łańcuchowe wykorzystują łańcuchy do przenoszenia momentu obrotowego z jednego wału na drugi. Są wytrzymałe i niezawodne, co sprawia, że są często stosowane w motocyklach, rowerach, przenośnikach przemysłowych oraz w różnego rodzaju maszynach rolniczych.
Przekładnie walcowo-stożkowe
Przekładnie walcowo-stożkowe są rodzajem przekładni, które łączą cechy przekładni walcowych i przekładni stożkowych. Składają się one z kół zębatych zarówno o kształcie walcowym, jak i stożkowym, co umożliwia przekazywanie momentu obrotowego między nimi. Te dwa typy kół zębatych są ustawione w odpowiedni sposób, aby umożliwić zmianę prędkości obrotowej i kierunku ruchu.
Specyfikacja:
- 5 wielkości mechanicznych
- zakres przełożeń: 7,6-187
- średnice tulei zdawczych: 25-100mm
- akcesoria (ramiona reakcyjne/ wałki zdawcze/ kołnierze przyłączeniowe
Czytaj także: Motoreduktory